13 studenoga 2007

TAGIRANJE KAO KURIRANJE

Grupa umjetnika i kustosa iz Beča, šire poznata po svom internetskom identitetu - CONT3XT.NET – početkom je ove godine pokrenula TAGallery . Riječ je o galeriji u kojoj se izložbe organiziraju tako da kao kustos tagirate ono što smatrate vrijednim pažnje. Tagovi su, ukratko, ključne oznake kojima označavate i opisujete arhivirane web stranice. Tagiranje se kao kuriranje odvija na najpoznatijem društvenom softveru za upravljanje omiljenim web stranicama (bookmarks), na del.icio.us –u. Ova nehijerarhijska metoda kategorizacije World Wide Weba otvorila je prostor TAG galerije i neumjetničkim fenomenima, pa je u ovoj virtualnoj galeriji moguće izložiti i ono što u realnom muzejsko-galerijskom svijetu (još) nema status tradicionalnog umjetničkog predmeta ( blog, osobna stranica, diskusijska lista, web magazin, kolaborativna platforma itd.). TAG Galerija je eksperimentalni projekt koji ispituje praksu tagiranja u kontekstu svijeta umjetnosti i sudeći po razvoju projekta, čini se, da je u Web 2.0 kulturi važnije kreirati link, otvoriti nove komunikacijske kanale između različitih sadržaja, nego pokazati nešto neponovljivo, lijepo, istinito ili izuzetno.

Da Web 2.0 sa svojim okretanjem krajnjem korisniku na različite načine mijenja instituciju izlaganja i kuriranja svjedoči i poziv organizatora Videovortexa. U okviru višemjesečnog dogadjanja (konferencije, prezentacije, izložbe itd.) posvećenog kulturi razmjene video sadržaja, a koju je u tako kratkom vremenu generirao You Tube, od 20. listopada do 3. veljače svakom korisniku Interneta omogućeno je da postane kustos na jedan dan. Na posebno dizajniranoj stranici, korisnik može izabrati do šest video radova iz medijateke nizozemskog Instituta za medijsku umjetnost. Jedini uvjet koji se postavlja pred buduće kustose je pisano objašnjenje njihovog izbora, koje se zajedno s filmovima projicira tijekom cijelog dana u prostorima Instituta. Poziv na jednodnevno kuriranje nije, međutim, herojski potez radnika Instituta koji vizionarski promišljaju budućnost, već strateški manevar jedne kulturne institucije u borbi za što bolju, što svrsishodniju poziciju u društvu obilježenim medijem Interneta. Uostalom, ne zove li se konferencija Videovortex: Responses To You Tube?

Nema komentara: